Plannen Organiseren 1 op 1 Training (op locatie of online)
Het organiseren van je werk is iets wat we niet leren op school. En vaak ook niet iets wat we bewust vormgeven en keuzes in maken. Het gevolg is dat we onszelf een manier van werken aanleren die niet altijd even effectief is.
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn. De meeste mensen functioneren prima. Maar er zijn ook momenten dat het je boven het hoofd groeit. Je kunt je documenten niet meer vinden. Hebt zo veel ongelezen mails, dat je niet meer weet waar je moet beginnen. En je merkt dat je te veel tijd kwijt bent met zoeken naar informatie.
Dan komt er een moment dat je tot de conclusie komt dat het anders moet.
Het anders organiseren van je werk is een gedragsverandering. En voor een gedragsverandering is kennis, tijd en aandacht nodig. Ieder mens is weer anders. Waar de een vooral kennis en voorbeelden nodig heeft, heeft de ander juist discipline en een stok achter de deur nodig.
Tijdens onze jarenlange ervaring met het begeleiden van mensen, hebben wij geleerd dat mensen gemakkelijk weer terugvallen in hun oude gedrag als je daar niet zorgvuldig mee om gaat.
Vanuit deze ervaring hebben wij de Plannen Organiseren 1 op 1 Training samengesteld.
De Training in het kort
Dit traject is maatwerk. Voor de werkbijeenkomst wordt de deelnemer een telefonische intake gepland. Deze zal bestaan uit een vragenlijst (via mail) en een gesprek. Tijdens de intake worden de doelen voor het traject vastgesteld. Vervolgens wordt er tijdens de werkbijeenkomst gewerkt aan de volgende onderwerpen.
1. De werkwijze (Clean Desk & Clean Screen):
Er wordt gekeken naar:
De deelnemer leert keuzes te maken en (beter) prioriteiten te stellen. Wat goed gaat houden we in stand en wat beter kan wordt geoptimaliseerd.
2. De werkhouding (Bewustwording & Discipline)
Je wordt wordt bewust gemaakt van zijn gedrag en algemene werkhouding en krijgt daardoor inzicht in (mogelijke belemmerende) patronen. Deze patronen worden vervolgens met behulp van nieuw aangeleerde vaardigheden doorbroken. Keuzes maken en een verbeterde besluitvaardigheid worden een tweede natuur.
Doordat de begeleiding één-op-één is en minimaal twee werkdagen duurt is het zeer intensief. De herhaling van vragen en het bewust samen stilstaan bij zaken, hoe ‘basaal’ en ‘standaard’ deze ook lijken, zorgen voor een andere mindset.
3. Dag- en weekplanning (Timemanagement)
Tijdens de werkbijeenkomsten worden de principes van Timemanagement besproken en meteen toegepast. Zo ervaart de deelnemer vanaf moment één onder begeleiding hoe hij in de praktijk georganiseerder kan werken. Eerst creëren we overzicht en daarna worden de acties meteen ingepland. Samen bepalen we welke werkzaamheden wanneer worden gedaan, stellen we prioriteiten en brengen structuur aan in de e-mail- en werkmappen alsmede in de digitale planning. Ook krijgt de deelnemer alle handvatten om dit zelf in de praktijk efficiënt toe te (blijven) passen.
Middelen (Tools)
De middelen die gebruikt worden om tot een goed georganiseerd resultaat te komen zijn de digitale agenda van Microsoft Outlook en de To Do Methode. Andere middelen zoals het gebruik van efficiency apps op smartphones en tablets en online tools worden wel besproken maar niet uitgediept in verband met de diversiteit. Hoe men om moet gaan met de diverse informatiestromen wordt uiteraard wel besproken en georganiseerd.
Voor wie is deze Training?
Deze training is ontwikkeld voor de gemotiveerde professional die wil werken met meer overzicht, structuur en rust. En waarvoor persoonlijke effectiviteit, plannen en organiseren aandachtspunten zijn.
Wat zijn de kosten?
De training is inclusief:
Wat levert deze training op?
Dit levert het op:
Wie is de begeleider?
De begeleider van het programma ben ik, Germo Bekendam. Ik leer professionals hun werk anders te plannen en organiseren, door hun werkomgeving, werkwijze en werkplanning stap voor stap te bekijken, concreet aan te pakken en gebruiksklaar te maken, zodat er gewerkt kan worden vanuit een overzichtelijke planning met nieuwe inzichten, en duidelijke doelen. Ik heb de afgelopen twintig jaar, duizenden professionals begeleidt en heb een gemiddelde klantbeoordeling van 8,9.
Ervaringen van klanten
“De begeleiding van Germo was een cadeautje waar ik na 3 maanden nog steeds heel veel plezier en profijt van heb. Ik heb heel hard moeten werken, maar het resultaat is een opgeruimde werkplek, een overzichtelijke en haalbare planning en heel veel rust en ruimte in mijn hoofd. Het mooiste is nog dat ik dit allemaal zelf heb gedaan! De kracht van Germo is dat hij op het juiste moment, op een prettige wijze, vragen stelt en tips geeft, waardoor het voor mij mogelijk was om hier zelf handen en voeten aan te geven. Het is zeker een uitdaging en ontzettend confronterend, maar het heeft bij mij voor structurele en duurzame veranderingen gezorgd waardoor ik nu weer met veel plezier mijn werk doe.”
Mariëlle
“Mijn grootste leerdoel wat om overzicht op mijn werk te houden via een helicopterview. Waarbij ik beter leerde prioriteiten te stellen en effecienter en doelgerichter met mijn tijd om te gaan.
Dit is geen quick fix, en heeft tijd nodig om te ontwikkelen. Germo heeft mij de handvaten gegeven om daar een begin aan te maken en ook een methode gegeven om het te blijven ontwikkelen en vol te houden. Habits are hard to break, maar de gepersonaliseerde werk en plan methode heeft mij het vertrouwen gegeven dat het me gaat lukken.”
Maarten
“Germo heeft mij op zeer rustige en doeltreffende wijze geholpen met mijn leerdoelen ten aanzien van plannen en organiseren. Door zijn persoonlijke benadering ervaar je als kandidaat een zeer snelle leercurve. Daarnaast is de nazorg, door de online tool en zijn persoonlijk (telefonisch) contact, van hoog niveau. Ik zou als deelnemer en als HRD professional Germo absoluut aanbevelen! Hij heeft mij laten ervaren dat Organizing Works!”
Esther
“Germo heeft mij goed geholpen met overzicht; werk overzicht, prioriteiten stellen, focus naar het werk wat ik graag doe. Met een omgeving die rust biedt heb ik weer meer plezier in mijn werk. En bovendien doe ik meer werk in minder tijd. Bedankt voor je aansluitende coaching!”
Jasper
Afspraak maken?
Wil jij ook meer uit jezelf halen? Meer persoonlijke effectiviteit?
Geef je dan op voor deze (online) training.
Dat kan per mail info@organizingworks.nl telefonisch 06 – 53 13 36 84