8.8
klantbeoordeling
5000+
mensen geholpen

Training Plan en organiseer je werk

Training Plan en organiseer je werk 1 op 1 (online)

Het organiseren van je werk is iets wat we niet leren op school. En vaak ook niet iets wat we bewust vormgeven en keuzes in maken. Het gevolg is dat we onszelf een manier van werken aanleren die niet altijd even effectief is.

Op zich hoeft dat geen probleem te zijn. De meeste mensen functioneren prima. Maar er zijn ook momenten dat het je boven het hoofd groeit. Je kunt je documenten niet meer vinden. Hebt zo veel ongelezen mails, dat je niet meer weet waar je moet beginnen. En je merkt dat je te veel tijd kwijt bent met zoeken naar informatie.

Dan komt er een moment dat je tot de conclusie komt dat het anders moet.

Het anders organiseren van je werk is een gedragsverandering. En voor een gedragsverandering is kennis, tijd en aandacht nodig. Ieder mens is weer anders. Waar de een vooral kennis en voorbeelden nodig heeft, heeft de ander juist discipline en een stok achter de deur nodig.

Tijdens onze jarenlange ervaring met het begeleiden van mensen, hebben wij geleerd dat mensen gemakkelijk weer terugvallen in hun oude gedrag als je daar niet zorgvuldig mee om gaat.

Vanuit deze ervaring hebben wij de Training Plan en organiseer je werk samengesteld.

De training bestaat uit:

  1. Een telefonisch intakegesprek
  2. Twee dagdelen cursus online
  3. Een follow-up coachgesprek online

Een intakegesprek

We beginnen met een telefonisch intakegesprek waarbij je leerwensen geïnventariseerd worden en we de inhoud van de cursus en de voorbereiding bespreken. Via heldere vragen van de coach brengen we samen in beeld wat je nodig hebt en waar we samen concreet aan gaan werken. Je ontvangt een uitgebreide vragenlijst ter voorbereiding die ervoor zorgt dat we onze tijd zinvol en effectief gaan besteden.

Individuele begeleiding via Microsoft Teams

We gaan twee dagdelen online samen aan de slag. De sessies volgen elkaar op met één of twee weken ertussen. We stemmen ons af op jouw tijd en agenda. Tijdens deze sessies werken we samen aan de volgende onderdelen:

De werkwijze

Er wordt gekeken naar de inrichting en het gebruik van jouw (digitale) werkplek. We kijken naar de organisatie van informatie en materialen. De (digitale) archivering. De overdraagbaarheid en overzichtelijkheid van het werk. We ontdekken oorzaken van mogelijke faalkosten en ‘tijdslekken’. Er worden direct keuzes gemaakt en geleerd prioriteiten te stellen. Je komt deze sessies van stapels papier af, mails worden georganiseerd, projecten inzichtelijk, losse eindjes aangepakt en allerlei to-do lijstjes die in je hoofd zitten worden opgehelderd.

De werkhouding en levenshouding

Door het concreet doorlopen van de eigen werk- en leefwijze ontstaat bewustwording in jouw manier van handelen en algemene werkhouding. Je kunt blokkades in jezelf ontdekken en inzicht krijgen in mogelijke belemmerende patronen die ontwikkelt zijn zonder dat je het door hebt. Door het oefenen met nieuwe vaardigheden in keuzes maken worden deze patronen doorbroken. Een verbeterde besluitvaardigheid wordt een tweede natuur. Deze één-op-één begeleiding is intensief en confronterend en bovenal verfrissend en helend. Het bewust stilstaan bij je eigen werksituatie en het maken van keuzes over wanneer werkzaamheden uitgevoerd worden zorgt voor een andere mindset.

De werk- en leefplanning

Tijdens de werkbijeenkomsten worden de principes van timemanagement besproken en toegepast. Eerst wordt overzicht gecreëerd over wat er aan werk en activiteiten ligt en daarna worden de vervolgacties ingepland. Er wordt gekeken en gekozen welke kerntaken en werkzaamheden wanneer worden uitgevoerd. Er worden prioriteiten gesteld en je ervaart vrij snel meer rust en ruimte. Zo wordt direct ervaren hoe georganiseerder gewerkt en geleefd kan worden. Het zal je goed gaan bevallen.

Middelen

De planning of mailomgeving , bijvoorbeeld het programma Microsoft Outlook, wordt uitgebreid doorgelopen. We maken gebruik van de vele tips en trucs die beschikbaar zijn waar je wellicht nog niet bij hebt stil gestaan. We creëren overzicht en structuur in de werkzaamheden, mail, contacten en losse notities. De digitale agenda in combinatie met de To Do Methode (een manier van keuzes maken) zijn de tools die helpen met het organiseren van het werk en privé.

Een coachgesprek via Teams

Na de sessies op de (digitale) werkplek ga je opgefrist, helder en opgeruimd aan het werk. Jouw  nieuwe inzichten ga je toepassen en ter ondersteuning van het proces ontvang je nog een coachingsgesprek. Dit is een waardevolle vraagbaak en ‘stok achter de deur’ om de voortgang, ervaringen en behaalde successen te bespreken. Het coachgesprek wordt op het einde van de laatste werksessie gepland.

Wat zijn de kosten?
De training is inclusief:

  • Telefonisch intakegesprek op basis van een uitgebreide vragenlijst met een focus op persoonlijke leerdoelen.
  • Voorbereidende werkzaamheden van 2 uur.
  • één-op-één training met een uitgebreide scan van de werkplek, werkwijze, de digitale mappenstructuur en de email: coaching online tijdens 2 werkbijeenkomsten van 1/2 dag (2 dagdelen totaal).
  • Een follow-up coachgesprek via Teams.
  • Kosten training per deelnemer: € 897,- exclusief 21% BTW.

Wat levert deze training op?

Dit levert het op:

  • Overzicht over de werkzaamheden.
  • Concrete planning.
  • Duidelijkheid over stellen van prioriteiten.
  • Werken met meer focus.
  • Meer rust in het hoofd.

Wie is de begeleider?
De begeleider van deze training ben ik, Germo Bekendam. Ik leer professionals hun werk anders te plannen en organiseren, door hun werkomgeving, werkwijze en werkplanning stap voor stap te bekijken, concreet aan te pakken en gebruiksklaar te maken, zodat er gewerkt kan worden vanuit een overzichtelijke planning met nieuwe inzichten, en duidelijke doelen. Ik heb de afgelopen twintig jaar, duizenden professionals begeleidt en heb een gemiddelde klantbeoordeling van 8,9.

Ervaringen van klanten

“Er is mij een training op maat aangeboden. De trainer stelde de juiste vragen en heeft mij goed geadviseerd. Sterker nog mijn werkwijze is in korte tijd aanzienlijk verbeterd. Vooral dankzij Germo. Ik ben zeer blij met de trainer. Hij heeft mijn niveau behoorlijk omhoog gebracht qua plannen en organiseren. Hij was geduldig, goede luisteraar en kwam met pragmatische goede tips. Communicatief zeer sterk.”
Nico

“De begeleiding van Germo was een cadeautje waar ik na 3 maanden nog steeds heel veel plezier en profijt van heb. Ik heb heel hard moeten werken, maar het resultaat is een opgeruimde werkplek, een overzichtelijke en haalbare planning en heel veel rust en ruimte in mijn hoofd. Het mooiste is nog dat ik dit allemaal zelf heb gedaan! De kracht van Germo is dat hij op het juiste moment, op een prettige wijze, vragen stelt en tips geeft, waardoor het voor mij mogelijk was om hier zelf handen en voeten aan te geven. Het is zeker een uitdaging en ontzettend confronterend, maar het heeft bij mij voor structurele en duurzame veranderingen gezorgd waardoor ik nu weer met veel plezier mijn werk doe.”
Mariëlle

“Mijn grootste leerdoel wat om overzicht op mijn werk te houden via een helicopterview. Waarbij ik beter leerde prioriteiten te stellen en effecienter en doelgerichter met mijn tijd om te gaan.
Dit is geen quick fix, en heeft tijd nodig om te ontwikkelen. Germo heeft mij de handvaten gegeven om daar een begin aan te maken en ook een methode gegeven om het te blijven ontwikkelen en vol te houden. Habits are hard to break, maar de gepersonaliseerde werk en plan methode heeft mij het vertrouwen gegeven dat het me gaat lukken.”
Maarten

“Germo heeft mij op zeer rustige en doeltreffende wijze geholpen met mijn leerdoelen ten aanzien van plannen en organiseren. Door zijn persoonlijke benadering ervaar je als kandidaat een zeer snelle leercurve. Daarnaast is de nazorg, door de online tool en zijn persoonlijk (telefonisch) contact, van hoog niveau. Ik zou als deelnemer en als HRD professional Germo absoluut aanbevelen! Hij heeft mij laten ervaren dat Organizing Works!”
Esther

“Germo heeft mij goed geholpen met overzicht; werk overzicht, prioriteiten stellen, focus naar het werk wat ik graag doe. Met een omgeving die rust biedt heb ik weer meer plezier in mijn werk. En bovendien doe ik meer werk in minder tijd. Bedankt voor je aansluitende coaching!”
Jasper

Afspraak maken?

Wil jij ook meer uit jezelf halen? Meer persoonlijke effectiviteit?

Geef je dan op voor deze online training.

Dat kan per mail germo@organizingworks.nl telefonisch 06 – 53 13 36 84

Ik wil een afspraak

Ik heb van Germo enorm veel geleerd op het gebied van plannen en organiseren. Hier had ik van nature al aanleg voor, maar door zijn coaching heb ik dit voor mijzelf naar een hoger niveau weten te tillen. De training kwam voor mij op precies het goede moment omdat ik de lessen kan gebruiken om een groeistap in mijn rol als projectleider te maken.

Robert