8,8

200+ klantbeoordelingen (Bron: Springest.nl)

Zoek in deze site

Digitaal Organiseren voor Professional Organizers


Digitaal Organiseren voor Professional Organizers

Gat in de markt. Als Professional Organizer help je mensen écht met het digitaal organiseren van hun digitale werkplek, werkwijze en werkplanning.

In deze één-op-één train-de-trainer module leer je hoe je jouw klanten kunt organiseren met behulp van het programma Microsoft Outlook. Op het gebied van timemanagement en e-mailmanagement. Wil je jouw expertise uitbreiden? Met deze module vergroot je jouw kennis en omzetpotentieel.

In deze training maak je uitgebreid kennis met de grondbeginselen van digitaal organiseren. Er is een theoretisch gedeelte waar je in detail het programma Outlook leert kennen en er is een praktisch gedeelte waar je met een laptop concreet gaat organiseren en gaat ervaren hoe je jouw klant kunt helpen met het creëren van overzicht én structuur in zijn digitale omgeving.

Resultaat
Na het volgen van deze training

  • heb je een duidelijk beeld van de mogelijkheden van digitaal organiseren.
  • beschik je over praktische, bruikbare en direct toepasbare inzichten over digitaal organiseren.
  • weet je hoe je digitale mappen kunt organiseren.
  • heb je waardevolle tips en trics gekregen over het programma Microsoft Outlook.
  • kun je zelfverzekerd en concreet aan de gang met jouw eigen plannen.
  • ga je geïnspireerd naar huis met de drive om mensen écht te helpen op het gebied van digitaal organiseren.

Onderscheidend
Wat maakt deze training uniek?

  • Deze training wordt gegeven door Germo Bekendam, oprichter van Organizing Works. Hij heeft meer dan twintig jaar ervaring met digitaal organiseren. Germo is één van de grondleggers van het beroep Professional Organizer in Nederland.
  • De training is 100% praktijkgericht en inspireert en motiveert je om in de praktijk aan het werk te gaan.
  • Je maakt uitgebreid kennis met de To Do Methode digitaal, ontwikkeld door Organizing Works.
  • De inhoud van de training wordt afgestemd op jouw leerdoelen en het ervaringsniveau.
  • De hoge waardering: de deelnemers geven deze training gemiddeld een 9,5 (Bron: website voor opleidingen: Springest).

Doelgroep
Voor wie is deze training ontwikkeld?

  • Voor beginnende en gevorderde Professional Organizers die met meer kennis en zelfvertrouwen hun klanten willen ondersteunen op het gebied van digitaal organiseren.

Toelatingseisen
Wat zijn de toelatingseisen voor deze training?

  • Een praktijkgerichte instelling;
  • Een telefonische intake wordt afgenomen als onderdeel van de toelating.

Locatie

  • De training wordt gegeven op een locatie die we samen in overleg bepalen.

Data

  • De training wordt gegeven op werkdagen van 9:30 tot 16:00 uur.

Investering
Wat zijn de kosten voor deelname van deze 1-op-1 training?

Deelname is € 897,-  (exclusief 21% BTW) per persoon, dit is inclusief:

  • één-op-één begeleiding;
  • een lunch;
  • uitgebreid praktijkgericht handboek;
  • gebruik van trainingslaptop met programma Microsoft Outlook 2016.

Het programma

Het programma bestaat uit twee gedeelten. Een theorie- en een praktijkgedeelte.

Theorie
Er wordt een start gemaakt met het doornemen van de To Do Methode digitaal en andere Organizing methodes. De To Do Methode kun je na afloop zelf toepassen bij jouw klanten.
Daarna wordt stap voor stap het programma Microsoft Outlook doorlopen én ga je zelf direct ervaren hoe de tips en trics werken.

Aan de orde komen:

Outlook instellen voor correct gebruik

  • De randvoorwaarden binnen Outlook goed instellen zodat je jouw klant digitaal goed kan organiseren.

Agenda

  • Wat is een optimale planning;
  • De voordelen van het werken met categorieën;
  • Het combineren van e-mail, agenda en takenlijsten;
  • Veel voorkomende fouten gemaakt in het gebruik van de digitale agenda en hoe het beter kan.

E-mail

  • Hoe kun je werken met een lege inbox en de voordelen daarvan.
  • Hoe kun je e-mail organiseren en hoe kun je jouw klant leren om papierloos te werken.

Archiveren

  • Hoe maak je de ideale mappenstructuur binnen Outlook en op de schijf.
  • Hoe vind ik een bestand in drie muisklikken terug.

Contactpersonen

  • Hoe kun je de contactpersonen functionaliteit optimaal gebruiken en hoe kun je jouw klant leren de papieren visitekaartjes digitaal te organiseren.
  • Hoe kun je alle relevante informatie van contactpersonen zo organiseren dat deze snel opgeborgen én gevonden kunnen worden.

Taken

  • Wat is het verschil tussen een agenda en een taakitem in Outlook en wanneer gebruik je wat.
  • Hoe kun je taken gebruiken voor het in beeld houden van een gestelde vraag of uitgezette opdracht.

Notities

  • Waarvoor kun je deze vaak onbekende functionaliteit voor gebruiken.

Handige links en sneltoetsen

  • Vele handige links en sneltoetsen kunnen jouw helpen met het organiseren van je klanten en het beantwoorden van hun vragen.

Praktijk

In dit onderdeel ga je aan de slag met het organiseren van de digitale werkomgeving op een training laptop of op je eigen laptop voorzien van het programma Microsoft Office. Hier ga je de theorie  toepassen en ervaren hoe het is digitaal te organiseren.

Ervaringen van deelnemers

“Na de cursus Professional Organizing heb ik de vervolgmodule Digitaal Organizen met Outlook gevolgd bij Germo Bekendam. Uitleg van Germo was helder.De locatie was super. Er zit een hele wereld achter Outlook waar ik het bestaan niet van af wist. Ook mijn leerdoelen kwamen aan bod. Ik heb ontzettend goede handvatten gekregen van Germo. Heel erg bedankt.”
Della Tromp, Professional Organizer

“Nadat ik de opleiding Professional Organizer had afgerond, heb ik al vrij snel de Module Organizing met Outlook in de 1-op-1 sessie gevolgd.
Dit heeft al mijn onzekerheid voor een digitale werkplekorganizing, en zeker bij bedrijven, weggenomen. Er is zoveel mogelijk met Outlook en dat is nu niet nieuw meer voor mij.
We hebben in 1 dag heel veel gedaan: veel geoefend, voldoende ruimte voor het stellen van vragen en het geleerde gelijk in de praktijk gebracht.
In het handboek wat je mee naar huis krijgt, staat echt alles in. Ik neem dit boek mee naar een Organizing en als ik dan iets wil weten, kan ik het zo opzoeken. Ik hoef dus niet alles van tevoren te weten of te onthouden, als ik maar weet waar ik het kan vinden.
De training heeft me ook geleerd hoe je de samenhang tussen outlook, agenda en taken kunt gebruiken., danwel optimaliseren.
En bovenop dit alles heeft Germo weer veel van zijn praktijkervaring met mij gedeeld en mij voorzien van handige tips en trucs.
Als je als Professional Organizer een digitale organizing doet of wil gaan doen, dan is deze module een must. Je komt daardoor zelfverzekerd en professioneel over”.
Karin Bustraan, Professional Organizer

Tot slot de 6 redenen voor jou om deze training te volgen

  1. De lesstof is direct toepasbaar bij jouw klanten.
  2. Verdere verdieping van jouw Organizing skills op het gebied van digitaal organiseren.
  3. De inhoud van deze training wordt afgestemd op jouw ervaringsniveau.
  4. Trainer met ruim 20 jaar praktijkervaring.
  5. Direct aan de slag met jouw eigen laptop of trainingslaptop.
  6. De hoge waardering: deelnemers geven deze training gemiddeld een 9,5.

Aanmelden Digitaal Organiseren voor Professional Organizers >

Als je als Professional Organizer een digitale organizing doet of wil gaan doen, dan is deze module een must. Je komt daardoor zelfverzekerd en professioneel over.

Karin