8,8

Klantbeoordeling | 240 ervaringen

Zoek in deze site

Fulltime aan de slag als Organizer


Categorie: Cursus Professional Organizer | Auteur: Germo Bekendam

Fulltime aan de slag als Organizer

Ps. Vanaf 1 december heb ik mijn baan in loondienst opgezegd en ben ik fulltime ondernemer en Organizer.

Dit bericht ontving ik eind vorig jaar van Annelies Bouwhuis, een cursist die enkele jaren geleden bij mij de cursus Professional Organizer volgde.

Tijdens haar ruim 10 jaar durende loopbaan bij meerdere Ministeries kreeg ze op een gegeven moment het gevoel dat ze voor zichzelf wilde beginnen. Vanwege haar talent voor organiseren kwam ze op het spoor van Professional Organizing en besloot dit verder te onderzoeken. Omdat ze zich goed wilde voorbereiden voordat ze als ondernemer als Organizer wilde starten besloot ze eerst de cursus Professional Organizer te gaan doen. Voorafgaande aan haar deelname aan de cursus vroeg ik haar: “Voel je je al een Organizer?”. Annelies antwoordde resoluut: “Ja dat voel ik me mijn hele leven al. Ik organiseer en orden graag en veel. Ik heb in het verleden al vaker vrienden geholpen bij Organizing klussen.” Na haar gesproken te hebben was het mij duidelijk dat ze geschikt was voor het beroep en daarmee ook voor de cursus.

Als onderdeel van de cursus ging Annelies aan de slag met haar praktijkopdracht: het organiseren van een echte klant met een hulpvraag: Overzicht en orde en het zelf bij kunnen houden. Ze ging samen met haar klant de schuur organiseren. Ze vertelde hierover: “Ik heb uitgelegd hoe we te werk zouden gaan. Steeds iets pakken, een keuze maken en sorteren waar mogelijk in klaargezette kratten. We zijn gestart door simpelweg het eerste ding te pakken en er een keuze over te maken.” Na afloop “ zei Annelies: “De sessie heeft meer opgeleverd dan ik vooraf verwacht had. We hebben meer gedaan dan ook ik gedacht had..”. Vervolgens voegde ze eraan toe: “Ik vond het verder ontzettend leuk om te doen. Het heeft me veel energie gegeven. Het was erg leuk om te merken hoe de klant reageerde op het kiezen, de methode en het resultaat.” Ook zij was positief verrast. In het evaluatieformulier schreef ze: Ik vond de begeleiding erg prettig. De Organizing methode werd duidelijk uitgelegd. En hoewel ik degene was die het proces uitvoerde was Annelies in de buurt om het proces te begeleiden.

Na afloop schreef Annelies over deze praktijkervaring: Als slotconclusie kan ik wel stellen dat ik heb geleerd dat ik van toegevoegde waarde kan zijn en dat Organizen een vak is met methoden, kennis en vaardigheden die voor velen onbekend zijn en die leuk zijn om over te brengen op anderen. Een vak waar ik absoluut verder mee wil!

Dat is inmiddels gebeurd. Na afloop van de cursus is Annelies eerst parttime als Professional Organizer aan de slag gegaan. Met particuliere en zakelijke klanten. Ze gaf ook groepstrainingen en hielp velen hun werk anders te organiseren in 1-op-1 sessies. Ze bouwde haar bedrijf langzaam uit en bereikte eind vorig jaar het punt dat ze haar baan heeft opgezegd en nu al haar aandacht, energie en enthousiasme in haar Organizing bedrijf steekt. Haar specialisme is het begeleiden van professionals bij de overheid met het organiseren van hun workflow en energie.

De stappen die ze heeft gezet en de ontwikkeling die ze de afgelopen jaren heeft doorgemaakt inspireerde mij bovenstaande te schrijven en bevestigde mij weer dat mijn persoonlijke missie heel Nederland te organiseren volop leeft. Niet alleen bij mij, ook bij mensen zoals Annelies met haar bijzondere talenten. Ik wens haar veel plezier en succes met deze nieuwe fase als Organizer en ondernemer.

 

 

 

 

 

 

Reacties (0)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *