Enige tijd geleden belde Andre, een buitendienst medewerker. Hij had een duidelijk doel: ‘Ik wil leren mijn werk gemakkelijker en overzichtelijker te maken voor mij zelf maar ook voor mijn collega’s.’ Hij was er door zijn leidinggevende op aan gesproken dat het onduidelijk was wat hij precies deed met zijn tijd, waar hij was als ze hem nodig hadden en dat hij niet adequaat reageerde op vragen die onder andere per mail gesteld werden. Er was duidelijk een noodzaak voor Andre. Hij was gemotiveerd en wilde het anders gaan doen. Ik heb hem begeleidt met het plannen en organiseren van zijn werk in een aantal Organizing sessies.

Vorige week sprak ik hem, een maand na onze laatste bijeenkomst. Hij vertelde me over de impact van de Organizing sessies die hij had gehad.  ‘Het gaat goed! Het loopt lekker. Ik ben er heel gelukkig mee. En ik krijg er een boost van..’ zei hij. Vervolgens vertelde hij over de positieve feedback van zijn collega’s over zijn duidelijke gebruik van de digitale agenda. Nu weten zijn collega’s wat hij aan het doen is en of hij wel of niet op kantoor is. Ook kreeg hij terug dat hij duidelijker en sneller reageert op mails. ‘Ik ben thuis ook aan de slag gegaan met de organisatie van mijn privé administratie.’ vertelde hij me met trots in zijn stem. Tot slot vroeg ik hem welk cijfer hij zijn huidige manier van werken zou geven. ‘Een 8’ zei hij zonder aarzelen. Aan het begin van de eerste Organizing sessie had hij dezelfde vraag beantwoord met: ‘een 6’.

Organizing Works!