8.8
klantbeoordeling
5000+
mensen geholpen

Germo Bekendam

Al meer dan vijfentwintig jaar is organiseren mijn lust en mijn leven. Als kleine jongen in mijn ouderlijk huis was ik ‘hoofd afvalbeheer’ en werd mijn hulp ingeroepen als er zaken geregeld moesten worden. Organiseren is mensenwerk en brengt een meerwaarde in levensgeluk. Dat is nog steeds mijn grote drijfveer dit vak door te geven aan anderen.

Tijdens mijn tentamen periode op de middelbare school ontdekte ik de noodzaak van plannen en organiseren. De leraar gaf duidelijk aan welke lesstof we moesten kennen en wanneer het tentamen zou plaatsvinden. ‘En nu?’ vroeg ik mezelf toen af. Al snel voelde ik aan dat er iets moest gebeuren om mezelf goed voor te bereiden op het tentamen.

Na de middelbare schooltijd ging ik bedrijfskunde studeren in Amerika. Daar raakte ik geïnteresseerd in organiseren als speciaal vakgebied. In Amerika leeft dit vak al veel langer. Deze interesse werd steeds groter tijdens mijn vervolgstudie die ik in Nederland deed. Ik ging boeken lezen, bedrijven bestuderen en bezoeken. Na mijn studie ging ik aan het werk bij een bedrijf dat organisaties begeleidde met het organiseren en structureren van de schoonmaak. Het leverde maatwerk schoonmaak schema’s inclusief materialen en instructies bij de klant op locatie.

Het organiseren van de schoonmaak bij klanten was leuk, maar nog leuker vond ik het organiseren van het bedrijf waar ik werkte. Met de kennis van nu was ik het bedrijf stap voor stap aan het organiseren. Ik ging ik aan de slag met de back office waar ik een start maakte met digitaal werken. Offertes, klant- en productinformatie werd zoveel mogelijk in digitale vorm opgeslagen. Vervolgens ging ik aan het werk met het voorraadbeheer en de logistiek van de schoonmaakmaterialen. Nieuwe afspraken met leveranciers werden gemaakt, het magazijn met producten werd opnieuw ingedeeld en de distributie van schoonmaakproducten werd grotendeels uitbesteed. Na verloop van tijd werd ik directeur en werd het bedrijf gereorganiseerd. Ik maakte mijn eigen functie overbodig. Tijdens mijn werk bij dit bedrijf ontdekte ik dat ik veel plezier en succes had met mijn talent voor plannen en organiseren. Daar wilde ik meer mee gaan doen.

In 1999 besloot ik dat de tijd rijp was om het organiseren tot mijn beroep te maken en startte mijn bedrijf Organizing Works. Als Organizer heb ik inmiddels ruim 5.000 professionals en particulieren geleerd hun werk en huishouden anders te plannen en organiseren. Door hun werk- en leefomgeving, werk- en leefwijze en planning stap voor stap te bekijken, concreet aan te pakken en gebruiksklaar te maken. Dankbare klanten met nieuwe inzichten, en duidelijke doelen.

In de afgelopen vijfentwintig jaar ontwikkelde ik vele maatwerk Organzing programma’s, Organizing producten en de cursus Professional Organizer.

Meer weten?

Bel Germo op 06-53133684 of mail germo@organizingworks.nl